Friday, 17 De November De 2017
Plaça de la Trobada s/n, Montferrer i Castellbò - 25711 Phone: tel: 973351343 Fax: fax: 973353536
e-mail: ajuntament@montferrercastellbo.ddl.net

Tourism

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 ...   »

Expo-trac

Una col.lecció insòlita dels primers exemples de la mecanització del camp.

La motivació història dels pagesos del municipi ( durant molt de temps l'activitat principal del municipi fou l'agricultura, i encara avui dia és una activitat important) era obtenir un tractor per a realitzar les tasques més feixugues, l'exposició pretén rememorar aquest sentiment, retornant als primers exemplars.

L'exposició consta d'uns 30 models diferents procedents de diferents punts d'Espanya, França i Holanda de diferents èpoques i completament restaurats utilitzant el material original.

Es poden contemplar models funcionant amb motors de gasolina i motors de petroli de diferents marques com per exemple Porsche, Citroën, Farson, Farmall-ca o Aliss-Chalmer.

Cada un dels models disposa d'una placa identificativa que inclou una explicació històrica i també les característiques d'aquest.

Com a punt final dir que cada un dels models és restaurat en una nau adjacent a la de la exposició (borda habilitada que data dels anys 50), per a la posterior exposició.

Visites concertades:

DESNIVELL: 140 m
SEÑALITZADA
DURACIÓ: 2h 30 minuts

La mata boscosa de Sant Joan de l'Erm, coneguda des de l'edat mitjana, forní bona part de la fusta amb què s'armà la flota catalana. Actualment, el bosc està en procés de regeneració; tot i això presenta exemplars d'avets considerables. Durant el segle XIII l'aïllament d'aquest entorn propicià l'establiment d'un assentament càtar a Castellbò, feu del vescomtat del mateix nom. Quan els càtars van haver d'abandonar el poble a causa de la persecució religiosa, es van instal·lar en la profunditat d'aquests boscos. L'itinerari discorre per l'interior del Parc Natural de l'Alt Pirineu. Amb neu, a l'hivern i a començaments de primavera, caldran botes amb paraneus o raquetes.

Cal situar-se al refugi de la Basseta, pertanyent al terme municipal de Montferrer i Castellbò. S'hi arriba per la carretera local de 20 km que surt de Montferrer des de la N-260, a tres quilòmetres de la Seu d'Urgell en direcció a Lleida, i passa per Castellbò.

El recorregut comença al refugi de la Basseta. Des del restaurant cal anar al sud, en direcció a la cruïlla que hi ha 100 m més amunt. Cal prendre la pista ampla i ben senyalitzada que es dirigeix a Sant Joan Vell per la dreta tot deixant la nova ermita a l'esquerra. El camí es va endinsant a l'obaga de la muntanya enmig d'un magnífic bosc.

Al cap d'un quilòmetre i mig (20 minuts) es deixa a l'esquerra un trencall i es continua per la pista que comença a fer una mica de baixada. Encara no a 200 metres, es torna a trobar una desviació a l'esquerra, que també s'ignora. S'entra a la zona dita dels Àrtics. Es continua tot recte i, al quilòmetre 2,27, es deixen a la dreta dues petites desviacions.
Després la pista s'eixampla, formant un gran semicercle per on passen els tres braços del torrent dels Riguerals.

Havent passat el torrent, la pista fa una lleugera pujada que culmina en un punt des d'on hi ha una bona panoràmica de la vall de Romadriu, el coll de la Basseta, la serralada del Cadí i el Salòria. Al cap de cinc quilòmetres, una hora i quart, s'arriba a les ruïnes de l'església i a l'hostatge de Sant Joan Vell. Abans d'arribar a l'ermita, uns deu metres a l'esquerra i sota la pista, hi ha dues fonts.

Ruta de Sant Marc

12 km

1,15 hores

189 metres

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 ...   »